2 Kasım 2016 Çarşamba

HZ MUHAMMED (SAV) FİLM ELEŞTİRİSİ



Öncelikle dostlarım filme gidin yada gitmeyin demeyeceğim, ben fikirlerimi söyleyeceğim siz kararınızı verirsiniz.
Filme girmeden önce hiç bir eleştiriyi okumadım. Dilerseniz sizde öyle yapın. Ve risk alın.



Film gösterime girdiği günden beridir sular durulmuyor. Önyargılı olmaktan hiç hoşlanmadığımdan ötürü girebileceğim günahı da göz önüne alarak bu filme gitmeliyim dedim. Bugün fırsat bulup gidebildim.
Film hakkında ki eleştiriler ve yorumlarım;
Türkiyede 300 kadar kopya ile gösterime giren filmin, 'Çağrı' filminin yönetmeni rahmetli Mustafa Akad'ın çalışmasına bir mukaddime olarak Hz.Muhammed'in çocukluk çağına eğildiğini belirtelim.

-Filmde peygamber efendimizin (sav) yüzü gösteriliyor diye eleştirenler olmuş fakat içi boş bir yorum. Böyle bir durumu bırakın ses bile yok. Hatta gereksiz konuşma, muhabbet diyebileceğimiz herhangi  bir ana ben şahit olmadım. Konuştukları alt yazı halinde bize ulaştırılıp, konuştuğu anlar hepimizin bildiği  belirgin sözlerinden ibaret olmuş. Peygamberimizin neden sırtı ve eli gözüküyor diyenler olmuş. Bilinen üzere Peygamberimiz bir beşer. Ve bu durumda hayalkırıklığına uğratmak istemem ama onunda sırtı ve eli var. Biz müslümanlar bu kadar aptal gösterilemeyiz heralde, filmde tek gösterilen o yerleri de kutsal sayıp tapacağımızdan mı korkuyorsunuz ?
'Peygamberimiz (sav) cismani olarak beşer, ancak ruhani olarak beşer değildir.' sözünü kabul edip, cismani olarak sırtının gözükmesinde sakıncanın ne olabileceğini bende merak ediyorum.
-Şia-Şii politikasını bilmeyenimiz yoktur. Eleştirdiğim yanlış bulduğum zaman zaman içimize almak istemediğim çok tarafları da olmuştur. Hatta diyanetin şii kökenli yaptırımlarını eleştirdiğim de olmuştur. Fakat gel gör ki ne Allah tek bizim Allahımız ne Peygamber tek bizim Peygamberimiz. Şia kökenli  bir film niteliğini gözümde Hz Aliye yaptığı yatırımlar ile bütünleyebilirdi ki kendisine filmde çok minik bir yer ayrılmış. Bunun dışında Hz.Muhammed(sav) bilinenin dışında herhangi bir vasıf, herhangi bir anlam yada görev verilseydi de buradan en ağır eleştirileri yapabilirdim. Fakat tüm olaylar belki aynısı değildir ama o kadar birebir ki senelerdir duyduğum hayalini kurduğum her şeyi o  koca ekranda görmek beni bazı sahneler de ağlattı. Evet ağladığım çok sahne oldu. Yıllarca hayalini kurduğum o ebabil kuşlarının gökyüzünde uçusu, Peygamberimizin dedesinin Hz.Muhammed olana bağlılığı, Annesinin merhameti beni sürekli olarak tetikledi.
-Ayrıca filmin yönetmeni Mecidi, öncelikle İslam dünyasındaki hassasiyetleri düşünerek, fıkhi bakımdan filmin senaryosunun bir mahsuru olup olmadığı hususunda Türkiye de özel bir gösterim düzenledi. Yaz olması münasebeti ile çok az kişi katılsa da, Hayrettin Karaman ve sinema yazarı Kabilde bulunmuştu. Üç saat süren film hakkında Karaman fıkhi hususta bir mahsur olmadığını belirtmişti.
-Karalamak bizim işimiz! Daha iyisini ne yaparız ne de yapanlara asla saygı duymayız. Belli değerleri kabul görerek İslam hakkında da  elbette film çekilebilir Şanlı Peygamberimiz(sav) tüm dünyaya tekrar tekrar hatırlatılabilinir. Bundan yana gücendiğimiz alındığımız şey belli ölçütlerde gerçekler olunabilinir. Filmi izleyen ve eleştirileri saatlerdir okuyan biri olarak delil dediğiniz herşeyi çok yetersiz gördüğümü söylemeliyim.
Öncelikle filmde Amine figürü Hz.Meryeme benzetilmiş deniliyor. Dostlarım Meryem annemizi bizde kabul etmiyormuyuz ? Benzetildiği dediği şey filmde beyaz kıyafetleri ile bebeğini sürekli kucağında tutması sanırım. Peki bu benzetmenin neresi kötü ? Hz.Meryem de annemiz değil mi ?
Sahabelerimize yer verilmemiş deniyor. Evet çünkü film Hz.Muhammed(sav) bir dönemine değinmiş. Ve filmin başlama şekli Amcasının aslında yaşadıklarını hatırladığı bir kesit, yani film aslında Ebu talibin hatırladıklarını anlatıyor. Küçüklüğüne ve ailesine daha çok yer verilmiş.
-Dostlarım bir Müslüman olmaktan gurur duyarak şunu söyleyebilirim ki Hz.Muhammed bizim peygamberimiz ve Allahın elçisidir. Bunu dünyaya duyurmaya çalışan bir filmi de elbette eleştirebiliriz fakat bu kadar hakaret, propaganda yaparken içi dolu eleştiriler kullanmaya niyeti eğer iyi ise bunca günaha en azından mantıksızlığımızdan girmemeye dikkat etmeliyiz.

Ünlü islam liderlerimizi, Padişahlarımızı saçma sapan filmler ile getirdiğimiz rezil durumdan sonra böyle bir filmi BİZ TÜRKİYE olarak eleştirmek yerine yapamadığımız şeyi en azından taktir etmeyi becerebilmeliydik diye düşünüyorum. Şii, sünni düşmanlığından çıkıp değerlerimizin bir olduğunun YÖNETMENİN HER NE KADAR Şİİ KÖKENLİ olsa da sünni kaynaklarda ki bilgiler doğrultusunda filmi dizayn ettiğini( Hz.Muhammed'in çocukluğu ve gençliği müslümanlar tarafından pek bilinmez. Mecidi şii kaynaklardan çok sünni kaynaklardan istifade etmiş, bunun başında TABERİ TARİHİ gelmekte.) ve Türkiyede ki hassasiyeti kabul edip burada film çıkmadan önce gösterime sunduğunu görseydik. Ah keşke değerlerimiz sadece bizim olduğunda özel olacağına inanmayıp da diğer kesimler içinde aynı ölçüde değerli ve güzel bulunabileceğini fark edebilseydik. Belkide bugün bu saçma şeyleri yorumlamak durumunda kalmayacaktım.

İslamofobinin çığ gibi büyüdüğü bu çağda Müslüman kesimin bile İŞİD'in içinde gerçek müslümanların yer alabileceği düşüncesine sahip olduğu bu dönemde SEVGİLİ GÜL KOKULU PEYGAMBERİMİZE(sav) yapılan bu zalimce yorumları kınıyor Dünyanın oluşturduğu islam düşmanlığından tiksiniyorum.


Yaklaşık 40 milyon dolarlık bütçe ile İran tarihinin en yüksek bütçeli filmin yönetmeni olan MECİDİ, bu filmi yapmaya karar verdiği zaman, Hz.Peygamber'in karikatürlerinin yayınlandığını, İslam dünyasından tepkilerin yoğun olduğunu ve bunun üzerine kendisinin de batının Hz.Muhammedi(sav) hakkı ile tanımadıklarına kanaat getirerek Peygamberimiz (sav)  tanıtmak adına da böyle bir film yaptığını belirtmiş. Sevgili Dostlarım  bu benim ŞAHSİ görüşüm. Ben filmdeki iyi niyeti ve detayları sevdim. O koca ekranda küçüklüğümde deli gibi hayalini kurduğum anları görmek beni ağlattı ve bunu taktir ettim. Eleştirilecek, zayıf bulunacak belki çokça yeri vardır ama yaptığımız eleştiriler iyi niyete zeval verip, Şii kökenli diye birini katletmeye gidiyor ise biz bir durup kendimizi sorgulamalıyız. Kaynaklarımızı değiştiremezler ya!! İstediğiniz anda tüm kaynakları okuyup doğruya ulaşabilir diyanetin önerdiği yazıları takip edebilirsiniz. Ama önce ön yargınızı hafifletin. ALLAH, DİN VE PEYGAMBER benim hassas göbeğim belki bir çoğumuz ama boş eleştiriler de sadece İslami bir filmi izleyip insanların bir nebze islamiyete yanaşmasının önünü kesmek olduğunu anlamak lazım.
Saygılarımla..




























8 yorum:

  1. Tebrik ederim. Filmle ilgili hassasiyetlerinizi ayrıntılı bir şekilde bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Bilvesile istifade ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim sevgili profösör :) ilginizi çektiyse ne ala ❤️

      Sil
  2. Filmi ben de çok merak ediyorum.Henüz gidemedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlışlıkla halk gününe denk getirip 8 tl ödedim. Nasıl güzel bir tesadüftü 😂

      Sil
  3. Filmi izleyeceğim. Ama dediğin gibi biz yapmazsak filmi anca eleştiririz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü biz yapmamış isek iyi olma şansı yoktur 😂 eğer izlerseniz yorumlarınızı heyecanla bekliyor olacağım turgay bey :)

      Sil
  4. Gitmeye niyetliydim yazıyı okuyunca kesin gitmeliyim dedim :) güzel yapılan şeyleri maalesef takdir etmeyi çok fazla bilmiyoruz karalamak kolayımıza geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle oluyor. Eğer gidersen yorumlarını beklerim sevgili gülşah :)

      Sil