12 Ağustos 2016 Cuma

Güçlü Kadınlar


Affınıza sığınarak..



Beni tanıyan herkes annemin ne kadar güçlü bir kadın olduğunu bilir. Eksik ve yanlış yanlarından bahsetmiyorum. Tamamen bir dağ gibi eşsiz kuvvete sahip görkemiyle insanı tedirgin edebilecek yapısından bahsediyorum. Çocukluğumda asla diğerleri gibi güçlü biri olamadım. Evimize gelen misafir  bile giderken, ben hemencecik alışıp ağlardım. Duygularım Allah'ın bana verdiği bir armağandı ama ben bunu asla tam anlamıyla kullanamıyor  ve kendimi duygularımda boğuyordum. Anneme çok imreniyordum. Güçlü yanlarına. Ama ben asla onun kadar güçlü olamayacaktım.
Ta ki annem kanser olana kadar. Annemin bir ay içinde kanser olduğunu ve acilen ameliyata girmesi gerektiğini öğrendim. Yemin ediyorum bundan büyük bir acı yaşamadım. Hiç bir terk ediliş, hiç bir aşağılanma, hiç bir dayak asla yerini almadı, alamazdı. İnsanın kendi yarasına merhem olması kolaydı, fakat canından bir canın yarasına asla ilaç olamayacağını bilmek, her gün seni öldürürdü. Her gün biraz daha öldü içimin en güzel yanları.
Küçüklüğümden beri karanlıktan korkarım. Koşar anneme sarılırım. Kimden ve neden korksam bilirimki annem beni hepsinden koruyacak. Babam bir melek ama annemin gücü çocukluğumdan beri bana huzur verir. O sulara girince bilirim dokunulmazlığım var. Güvendeyim.
Kanser olduğunu öğrendikten sonra bize ağladığını göstermemek için balkonlarda iki büklüm sessizce ağlıyordu. Oysa benim annem en güçlü anne değil miydi ?
Ne zaman balkona yönelsem onu öyle güçsüz görmemi istemeyeceğini bildiğimden özgürce ağlasın diye kapının önünde onu beklerdim.
Acıdan soluk borunuz yandı mı?
Benim hala yanar. Güçlü olmayı ben orada öğrendim. Duygularımın iplerini elime aldım. Ben bir kadınım. Ben bir lider doğurabilecek kudrete sahibim, ben fettanlığı ile bir devleti yok edebilecek bir ırktan geliyorum. Ben çok güçlüyüm. Çevremdeki herkes bana 'aşırı motive gücümün ' olduğundan bahseder. Hayatına girdiğim her insana muhakkak ki bir şeyler katar ondanda bir şeyler çalarım. Çünkü ben insan hırsızıyım. Motive gücümün olmasını, acımı doğru kullanmak ile sağladığımı düşünüyorum. Bazen en kötü duygular sizin yakıtınız olabilir. Çok üzüldüm. Çünkü güçsüzdüm. Duygularımı dizginleyemeyecek kadar.
Ama çok okuyor, yaşadıklarımı not ediyordum. İnsanları tanıdıkça değişiyordum. Gücümün kaynağı aslında bendim. Ben istemedikçe kimse sınırlarıma giremez asla beni üzemezdi. Özdeğerim güçlendikçe başkalarının baskıları yok oldu. Kimseden olmak zorunda değildim. Kimse de benden olmak zorunda değildi.
Bugün lise yıllarımdan beri okuduğum 'Güçlü Kadın' mottolu tüm kitaplarım için şükürler ettim. Bana yaşattığı her bir detay için de tabi.



Bunu şimdi ne diye anlattım? Geçenlerde bazı kızların profillerine denk geldim instagramda bio kısmında yazılanlara. Sonra insanların övündüklerine baktım. Aklıma anılarım geldi. Kendi yapmadığım hiç bir şey benim için bir başarı olmadı. En basiti güzellik bile. Bunu ben istemedim. Bunu ben başarmadım. Ama ahlakım benimdir. Peki şimdi bu güzel ırkın sevgili mensubu olan kadın,
Neden övündüğün şey yine kocana, babana yada sevgiline ait?
övündüğümüz şeyler ne de içler acısı.
Babası patron 
kocası müdür
oğluşu prens
Peki sen nerdesin ? Sen kimsin ?
Böyle kızlara bişey demiyorum. Bununla mutlu olan bunu gerçekten içinden geldiği için yapan. Sadece ben özsaygısı gelişmiş 'Kadın'  bilinci kuvvetlenmiş bir toplum için, mesleğime, yazılarıma, sesime, sözüme daha çok yükseltmek için çabalıyorum.
Mesela kocasının soyadını aldığı gün sanki onun için bir milatmış gibi davranmaları, biz kadınız. Babamızın soyadıyla da çok güzel işler yapabiliriz. Eminim eşlerimiz, sevgililerimizde biz güzel işlere imza atınca mutlu olacaktır. Bunu niye anlattım biliyormusun? Geçen akşam kapımın önünde dayak yiyen kadını gördükten sonra. Babamın adamın yakasına yapışmasından sonra. Benim bağıırıp tüm mahalleyi ayağa kaldırmamdan sonra. Defalarca polisi aramamdan sonra..

Kadınlar, size hakettiğiniz değeri vermeyen kimseyi sevmeyin.
Övündüğümüz şeylerin özsaygımızı geliştirecek şeyler olması temennimle..


Not:
Tüm kadınların önce kendilerini sevdikleri, değer verdikleri, saygı gördükleri ve toplumda iyi yer edinikleri günler görmek istiyorum.


























10 yorum:

  1. Yazını soluksuz okudum. O kadar güzel anlatmış ve özetlemişsin ki takdir ettim seni.
    Gerçekten çok doğru noktalara çok güzel bir üslupla değinmişsin.
    Yazının tamamına katılıyorum canım.
    Kalemine sağlık,
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için ☺️ Oldukça mutlu oldum sayenizde. Sevgilerle ❤️

      Sil
  2. Kendi değerimizi fark edebilmemiz dileğiyle...

    YanıtlaSil
  3. Kadınların daha güçlü olduklarını farkedecekleri bir dünya ne güzel olurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplumumuz buna ne zaman izin verir bilinmez. Ama kadının güçlenmesi demek dünyanın güçlenmesi demek.

      Sil
  4. Duygusal oluşumdan mı bilinmez ama ilk satırlarda gözlerimden yaşlar süzüldü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken benimde. Bir mendil uzatmak isterdim..

      Sil