28 Nisan 2016 Perşembe

Biri MİM i dedi ? MİM|KİŞİSEL BLOG YAZARLARI NE DÜŞÜNÜYOR?

  



Sevgili arkadaşım, kısanın günlüğü :) beni mimlemişti. Bir kaç gündür pek müsait olamayınca sarktı. E başlıyorum o zaman.

1-Blogla tanışmam nasıl oldu?
Çok kitap okuyan biriyimdir.  Sevgili dostum poşet kadar olmasada cinayet romanlarından tutunda bir sürü türü severek okurum. Aralarında aşkla biraz mesafem vardır. Bir kitap yazmak en büyük hayalim. Türü ne olur. Yazarken yediğim yazım kuralları ne olur :) bilinmez ama en kısa zamanda bunun en iyi şekilde eğitimini almayı düşünüyorum.  Bu yüzden de yazmaya yabancı hiç olmadım. Ama asıl kararı girdiğim bir bunalım evresinde verdim. Psikolog bir arkadaşımında sayesinde kendimi yazarak ifade etmemin bana iyi geleceğini düşündük. Çünkü çok sevdiğim insanlarla sorunları konuşarak halledemiyordum. Buda içimde büyüyor büyüyor. Beni kaybediyordur. Kurmaya başlıyordum. O zehri akıtmak, nefret etmeden herşeyi çözmek ancak konuşarak yada bir şekilde yazarak mümkündü. Bende yazmayı tercih ettim.


2- Neden Blog yazıyorsun?

Ben blogdan çok hayatımı yazıyorum. Doğrusunu yanlışını önemsemiyorum. Burdan bir sürü arkadaş edindim ki özellikle bir tanesi canım oldu. huzurum
Daha öncede dediğim gibi blog yazarken kendimle sohbet ediyorum. Kendimi karşıma alıp, gün içindeki kalabalığı, salak patronları, bencil arkadaşları, sevgisiz olan herşeyi kenara bırakıp kendime anlatıyorum ilk önce herşeyi. Sonra siz güzel insanlar okuyup yorum bırakıyorsunuz. İsteyenler takibe alıyor. Bazıları mail yoluyla yazıyor. Kendimi aşırı iyi hissetmeme sebep oluyor bu. Çünkü bazen çevremizdeki bir çok insan bizi anlamıyorken taa vandan bir arkadaşımın kalbine dokunuyor yazılarım. 'Evet ben Zoka yı anlıyorum' diyor. Yalnız olmadığımı hissettiriyorsunuz bana. Bir başıma olmadığımı. Ve hayallerime giden yoldaki bir basamakta bana eşlik ediyorsunuz. İyiki !

3- Yakın çevrenizdeki insanlara bloğunuzdan bahsediyor musunuz?

Açıkçası ilk yazılış amacına sadık kalamadım :) Tüm sosyal hesaplarımdan blogumu paylaştım. Bu yüzden herkes biliyor. Özellikle çevremdeki insanlar ilk önce blogumu soruyor bu konudaki fikirlerini söylüyorlar. 
Bazen hatta 'banada şimdi ordan döşersin' diyenler oluyor  :D 
Yazmaya değer bulduğum arkadaşlarıma imreniyorlar bazen, ama hayatıma giren her insanı not alıyorum :) Zamanı gelince o kağıtlardan kalemlere dökülmek üzere hemde.

4- İlk yazınızla son yazınız arasında ne gibi fark var? 

Ben ilk yazımı çook seviyorum. Onu öyle heycanla, öyle istekle, öyle aşkla yazmıştımki onun yeri bende çok ayrı. Son bitirişimi yazmıştım. Vazgeçmeye çalışıp vazgeçemediğim o aşkımı. İlk yazılarımda annemin kanser olma hikayesinden, lise yıllarıma kadar herşeyi yazdığım için ilk yazılarım benim için çok özel. 


5- Blog yazmak yaşantınıza neler kattı?

Bir kere psikolojik olarak 'oh be' evresine atladım. Çünkü birilerini kırmamak için sustuğum herşeyi ifade edip kendime yük yapmaktan vazgeçtim. Sonra her olaya bunu yazabilirim diye bakmaya başladım. Hayal gücüm geliştiğini hissediyorum. Notlar aldım. Deli gibi içerik araştırdım. Bunların bana kattığı şeyleri ve verdiği hazları tarif edemem. Ama bence kişinin en güzel içeriği tabiki kendi hayatı. En azından benimki öyle.  


6- Hangi kaynaklardan ilham alıyorsun?

Aslına bakarsanız herşeyden, herkesten ilham alıyorum. Bunu sınırlandırmak anlamsız olur. Gördüğüm her güzel şey beni imrendiriyor. Güzel yazılarınız, güzel bloglarınız, güzel kişilikleriniz hepsi bana ilham veriyor.

7- Diğer blog sahipleriyle iletişim kuruyor musun?

Tabiki. Çok sevdiğim o kadar çok insan tanıdımki. En güzelide bana gerçekten tüm kalbimle onun yanında olmak istediğim bir dost-huzurcumu kazandırdı. Çok sempatik fazlasıyla anaç ablamız Zehra karabacak. Neşeli kitap vagonu, Bi poşet kitabı, Shemellon, Akelamı, Aslıhanımı daha nicelerini.. 


8- Rahatsız olduğun bir konu var mı?
şimdilik yok gibi :)

 9-Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?
Açıkcası çevremdeki herkes buna yöneldi diyebilirim. Yakın çevremin çoğu blog yazmaya başladı. Çünkü ben bir işi yarımağız yapamıyorum. Sevdiğim şeyi -on insan gücünde- seviyorum. Buda çok istekli ve azimli olmamı sağlıyor. Bu sayede bir gaza gelme durumu oluyor hem benim açımdan, hem tanıdıklarımın açısından.
Bazı arkadaşlarım içeriklerini gönderiyor yazmaya değermi? blog açsammı diye. Tabiki bu işte iyi olduğum için değil yanlış anlaşılmasın biraz destek bulmak amacıyla danışıyorlar ve tabiki kendi mecrasında bunu insanlarla paylaşmanın faydalarından bahsediyorum.
Bir site eşliğinde kendilerini gerçekleştirmelerinden, hayallerini klavyeye dökmelerinden bahsediyorum ve sanırım buda onları kamçılıyor.


Olaki unuttuklarım olur  ise affola, ilk MİM olayım heycan yaptım :) yorumda kendilerini hatırlatsın bir tanışalım bir ziyaretlerine gidelim yahu :)


22 yorum:

  1. 1. Ben de hem yazıyorum, hem çiziyorum. Bir taraftan da gevezeliği seviyorum.
    2. Blog yazılarını samimi buluyorum. Bu samimilik içnde ben de olmak istiyorum. Çünkü burada dertleşiyoruz.
    3. Bloğumu arkadaşlarım biliyor. Aynı paylaşımları diğer sosyal sayfalarımda da yer veriyorum.
    4. Benim ilk yazım; Besmele idi. Besmeleyle başladım blog yazmaya. Besmele çeken bir kimse bile bile kötülük yapmak istemiz.
    5. Blogger olmak baan sıkı dostluklar kazandırdı diyebilirim. bir çoğuyla da görüşüyorum fırsat buldukça.
    6. Her kaynaktan ilham alabiliriz; yeter ki antenlerimiz açık olsun.
    7. Elbette blogger arkadaşlarımla iletişim kurmak isterim. Tartışmak isterim. İstişare etmek isterim. Yüz yüze görüşüp bir çay bir kahve içmek isterim.
    8. Blogger arkadaşlarımdan rahatsızlık duymuyorum. Aynı fikri görüşe sahip olmasak bile gönüldaşız. Önemli olan da budur. Farkylılığımız zenginliğimizdir düşüncesindeyim.
    9. Arkadaşlarıma blog yazmalarını öneriyorum. Üç blogger arkadaşım ulusal gazete ve dergilerde makale yazlmaya başladı bile.

    Zokagum'u yeni tanımaya başladım. Sayfasından ve paylaşımlarından mutluyum. Ona başarılar diliyorum hayatında. Sağlık ve mutluluk diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevaplar için coook teşekkür ederim :) ayrıca güzel dilekleriniz için de çok naziksiniz 🙏🏻

      Sil
  2. İlk mim yazın hayırlı uğurlu olsun Zoka'cığım^^
    Açıkçası her yazının altına aynı yorumu yaptığımın farkındayım, hihi^^ Ama ne yapabilirim ki? Senin yazılarını severek okuyorsam, kendime yakın buluyorsam bu bir suç mu? Değil, değil mi? Olmamalı :)) Bayılıyorum, evet!
    Cevaplarının hepsi Zoka'ya has olmuş, nasıl samimi yazdığını görebiliyorum. Bu mim sayesinde daha yakından tanıdığıma çok mutlu oldum :)
    Ayrıca.. İyi ki bulmuşuz birbirimizi, biz kayıp çocuklar.. İyi ki!❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz kayıp cocuklar birbirimizi iyiki bulmuşuz! İşte bu benim sloganım oldu akelam resmen 💗 teşekkür ederim güzel yorumların için iyiki varsın.

      Sil
  3. İlk mimin hayırlı olsun canım :) iyi ki blog yazmışsın iyi ki tanışmışız. Kitap yazsan imza gününde en öne yapışır boydan boya imzalatırım o kadar söyleyeyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yazmayı unuttum :) mim için teşekkürler en kısa zamanda yazarım bende

      Sil
    2. İyiki yazmışımda seninle tanışmışım be dostum 😚 her gün muhakkak sayfasını kontrol ettiğim kişilerin başında geliyosun. Samimiyetinden zerre şüphe duyulmayan yazılar yazıyosun ve ben çok seviyorum 💗

      Sil
  4. Aaaaaa :)))
    Teşekkür ederim...
    Mimleri hep çok sevmişimdir. Yazmasını da okumasını da :)
    Bu mimi yapmıştım ben, affına sığınıyorum o sebeple...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 🙈🙈 estagfirullah.. Bizde seni çok seviyor isek demekki 💗 sevgilerle..

      Sil
  5. İlk mimin olmasına çok sevindim! ❤ Böylece seni daha yakından tanımış olduk. ^^ Zaten yazılarını çok keyifle okuyorum. Çok samimi cevaplar vermişsin, tam senlik! :)) Blog yazarlığın daim olur umarım ve seni daha çok tanımak dileğiyle! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarından samimiyet akıyor. Tıpkı yazıların gibi. Güzel yorumların için tüm kalbimle teşekkür ederim 😍

      Sil
  6. Whooowww şu an tesadüf adımı gördüm :) Beni bunun için sevgili Valar mimledi ikisini aynı anda çıkarsam sorun olmaz sanırım...
    İlk mim hayırlı olsun ve darısı başıma 2 mim bekliyordu beni şimdi seninle 3 ledi ... Benim de ilk olacak :)
    Güzel olmuş ayrıca bu mimleme olayı yakın tanımış olduk
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili didemika. Ee o zaman sana da bi hayırlı olsuna gelelim biz yazını yazda 😍 sorun olmaz tabiki 😚😚 sevgilerle

      Sil
  7. Blog yazma sebebin aslında benim de yapmak istediğim bir şey.. Şimdi bir kitap blogum var ama oraya kişisel şeyleri, duygu ve düşüncelerimi pek yazmamaya çalışıyorum, kendimi frenliyorum çünkü amacından sapmasını istemiyorum blogun. Bunun yanında kişisel bir blog yazmayı çok istiyorum aslında.. Senin de dediğin gibi ben de insanlarla sorunlarımı konuşarak çözemiyorum.. Her şeyi kafama takıp kendime eziyet ediyorum sonrasında. Bir de "Keşke şunu söyleseydim, keşke şunu yapsaydım"lar yok mu insanı deli ediyor. Kısacası bence de yazmak insanı gerçekten o kafa kalabalığından kurtaran tek şey oluyor. En azından benim için böyle.. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tavsiye ediyorum gözdecim :) bizim gibi daha içe duygu bakımında daha dışa kapanık insanlar için bu mecra tam stres topu :)

      Sil
  8. Çok iyiydi :) bu mim konusunda okuduğum en keyifli yazılardan biriydi. Ben de konuyla ilgili bir şeyler karalamıştım. serdaryaziyor.com'u ziyaret edip okursanız çok sevinirim. İyi bloglar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler serdaar bey :) geliyoruz tabiki..

      Sil
  9. Blogları gezerken adına rastladım. Bir gidip bakayım neler yazmış dedim. Pek güzel mim olmuş canım. Ben de bloguma beklerim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz emine hanım :) teşekkür ederim. İadeyi ziyaretinize geleceğiz efenim 💗

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle blogunuzun tasarımı gerçekten harika, özgün, renkli olmuş. Tebrik ederim. Yazınız okuduğum mimler arasında en iyilerden biriydi kesinlikle, cevaplarınız çok etkileyiciydi. Blog yazma işine çok içten gelen sebeplerle, bütün benliğinizle sarıldığınız belli oluyor. Daha önce de bir kaç kez denk gelmiştim blogunuza ancak fazla inceleme fırsatım olmadı. Elimden geldiğince herkesin yazılarını okumaya çalışıyorum, bundan sonra sizi de daha fazla ziyaret edeceğim kesinlikle. Emeğinize ve kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz da fazlasıyla samimi ve güzeldi. Asıl ben böyle güzel bir yorum için size çokça teşekkür ederim :) iadeyi ziyaretinize geleceğim bende :)

      Sil