25 Mart 2016 Cuma

Sevgili Fridacığım,


Devrimin kızı, Feminist, Aşık Fridam.






'Aslında pek de önem vermeksizin resim yapmaya başladım.'   demiştin Frida.
 Resme acılarını hafifletmek için başlamıştın değil mi ?



Yatağının üzerindeki o aynaya bakarak otoportreler yapıyordun. İlk çalışman Kadife elbiseli otoportrendi.
Ve kadife elbisen sana çok yakışıyormuş Frida.


Adın anıldığında neden akla ilk Diego gelir ? Hani şu 'Seni sevmeye başladığım o günden beri acı çeken bir yüreğim var.' dediğin Diegon. Ne denli kuvvetli bir bağki bu, kendinle beraber her yere onuda taşıyorsun.
'Senin çirkin olduğunu söyleyen annemden nefret ettim. Sana benim gibi bakmayan herkesten. Senin güzelliğini görememelerini anlayamadım hiç.' diyorsun..
Nasıl oluyorda bir insan dünya üzerindeki hiç bir kan bağı bulunmayan bir insanı bu kadar sevebiliyordu Frida?
Saplantılı denecek kadar aşık bir kadınsın sen Frida. Eğer bir boyun eğmişlik varsa bu yalnızca aşkadır. Bazıları seni yenik, güçsüz bulabilir aldırma. Sen oysa ki 'Bir fahişe  doğdum' diyebilecek kadar cesur. 'Bir ressam doğdum.' diyebilecek kadarda kendine güvenen bir kadınsın Frida.

Söyle canını en çok hangisi yaktı ?
Diegomu ?
Seni o yatağa mahkum eden hastalığınmı ?

Ama sen bunada 'Hayatımda geçirdiğim iki ağır kaza var. İlkinde tramvay beni ezip geçti, diğer kaza ise Diego' diyerek cevap vermiştin değilmi ?
Birincisi 'Tuhaf bir çarpışmaydı bu; şiddetli değil, ağır ve yavaştı, herkesi sarstı, beni daha çok sarstı. İnsanın, çarpışmanın farkına vardığı, ağladığı doğru değil. Gözümden tek damla yaş akmadı ve demir çubuk, kılıcın boğayı delmesi gibi beni de deldi geçti.'  diye bahsettiğin o korkunç kazan. Diğeri ise kaza nitelliğinde bir Aşk.
Senin için ' Bu bir aşk beraberliği idi. Bize uygun, taşkın bir akarsu gibi delişmen, Nikaragua şelalesi ya da Iguazu çavlanları gibi derin ve gizemli, Odysseus'un Akdenizi gibi fırtınalı Patzcuaro gölleri gibi uysal ve Aztek chinampaları(yüzen bahçe) gibi verimli, çöller gibi yorucu ve altın pırıltılı, yırtıcı hayvanlar gibi ürkünç, yaşayan evren gibi rengarenk.' demiştin.
Senden 21 yaş büyük, iki kez evlenmiş bu evliliklerinden çocukları olmuş. Çapkınlığı ve sadakatsizliği ile tanınan Diegona duyduğun o zalimce hayranlık.
Annen ve beraberinde bir çok kişi bu Aşka karşı çıkmıştı değilmi Frida?
Hatta aranızdaki ilişkiyi güvercin ile filin aşkı diye tanımlamışlardı.


Bu Aşk için kestin değilmi çiçeklerle süslediğin o güzel saçlarını ?
Veda eden her bir saç telinle ferahlayacağını,bu tarifsiz ayrılık acısından kurtulacağını düşündün değilmi Frida ?

Bir çok eserinde hem kocan hem çocuğun olduğunu söylemiştin Diego için.
Sadece bu kadarda değildi değilmi Frida?
 Yaşadığınız onlarca acıdan belki bir kaçıydı; sağlık sorunları, düşük, mesleki başarısızlıklar ve en önemlisi sadakatsizlik.
Bunca acıyı sana yaşatan bunca acına ortak olan Yoldaşın, Dostun, Aşkındı değil mi Frida ?

Ne kadar kaçarsan kaç yine Diegona sığınıyordun.
Peki neden bu kadar yormuştu seni Frida ?
'Beni anlamadın demeyeceğim.
Beni anladın.
Zaten en dayanılmaz acı da buydu.
Sen beni anladın.
Anladığın halde canımı yaktın.'

Seni en çok kanatan sığındığın, acılarını paylaştığın, seni anladığına tüm kalbinle inandığın o adamın. Aslında seni anlıyormuş gibi yapmasıydı değilmi Frida ?
Herşey derin bir yalanmış.


Kötü günümde yanımda olmadığın zaman vazgeçtim.
Canın sıkıldığında benimle paylaşmadığını, kırılacak veya tedirgin
olacak olsam bile düşücelerini açıkca söylemediğini anladığım
zaman vazgeçtim.

Bana yalan söylediğini anladığım zaman vazgeçtim.
Gözlerime baktığında kalbinle bakmadığını ve bana hala söylemediğin
şeyler olduğunu hissettiğimde vazgeçtim.
Her sabah benimle uyanmak istemediğini, geleceğimizin hiçbir yere gitmeyeceğini anladığım zaman vazgeçtim.
Düşüncelerime ve değerlerime değer vermediğin için vazgeçtim.
Ağrılarımı dindirecek sıcak sevgiyi bana vermediğinde vazgeçtim.
Sadece kendi mutluluğunu ve geleceğini düşünerek beni hiçe saydığın
için vazgectim.

Tablolarımda artık kendimi mutlu çizemediğim ve tek neden sen oldugun için vazgeçtim.
BENCİL OLDUĞUN İÇİN VAZGEÇTİM!!
Bunlardan sadece bir tanesi senden vazgeçmem için yeterli değildi, çünkü sevgim yüceydi. Ama hepsini düşündüğümde senin benden çoktan vazgeçtiğini anladim.

Bu yüzden ben de senden vazgeçtim.
Frida Kahlo
Bir erkek vazgeçmek istiyorsa tek bir neden yeterlidir ama biz
kadınlar sevgimiz için mücadele ederiz, çünkü biz kadınlar elimizdekiyle
yetinmesini ve mutlu olmasını biliriz
.
















Ölümden sonrası için 'Yatarak çok fazla vakit geçirdim. Yakın sadece.' diyerek yaşamının ölüm dahil tüm trajedilerine gülebilen kadın 13 temmuz 1954 gözlerini yumdun.
Gömülmedin, çok yatmıştın zaten. Yakıldın. Küllerin şimdi bir müzede.

ÇIKIŞ YOLUNUN GÜZEL OLACAĞINI VE ASLA GERİ DÖNMEYECEĞİMİ UMARIM.




13 yorum:

  1. Zokaaa.Sen yine Frida ya bağladın ya hadi neyse😱Var sen de yine bir haller!!!Ne oldu kardeş ?hayat mı yordu ,yoksa etrafındakiler mi???Unutma ben burdayım.Yanında ve seninle💝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen olmasan biz küçük kardeşlerin ne yapar acaba 🙈 aslında hüzünlü değilim ablam ama olur ya hani bazı şeyler sana bazı anıları hatırlatır. hatırlayınca bir için burkulur buda öyle bir geceydi işte ablam. 😚

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. whoooowwww .... Keyifle okudum .... Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler didemika 🙈 bende seni keyifle takip ediyorum ☺️

      Sil
  4. Bu hatun benim canımın nasıl yakıyor biliyormusun.. Gerçekten ama.. Özellikle;
    'Beni anlamadın demeyeceğim.
    Beni anladın.
    Zaten en dayanılmaz acı da buydu.
    Sen beni anladın.
    Anladığın halde canımı yaktın.'

    Bu satırları bağırıp, çağırıp, küfrederek söylemek istediğim anlar çok olmuştu. Şimdi böyle efsane bir yazıda okuyunca, ruhum acıdı resmen.. Ellerine sağlık Zokacığım.. Acıttı akşam akşam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah akelam bende yazarken kanadım. Biz seninle hep aynı satırlarda buluşuyoruz buda bana hüzünlü bir hoşluk veriyor. Bu kadında kendimi görüyorum sanırım yazdıklarında hissettiklerinde belkide sevilmeyişlerinde.. Bu akşam hüzün gecesi olsun ama yanında bende olayım.

      Sil
    2. Aynı satırlar da buluşmak öyle güzel bir his ki.. Sanki anlaşılabilirmişiz gibi.. Ol tabi biz hüzün kuşları ayrılmayalım hiç. Ama huzurlu gecelerimiz daha çok olsun❤

      Sil
  5. keyifle okudum ya.. harikaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler fundacığım :)

      Sil