28 Mart 2016 Pazartesi

Ruby Sparks (Hayalimdeki Aşk) 2012





Konuk yazar olarak ağırlandığım bir diğer arkadaşım yıldız yağmuruu için yazdığım yazıyıda buraya bırakıyorum :)







Şimdi size bir film tavsiyesinde bulunup biraz sohbet etmek istiyorum.
O zamanlar tabi aşkı tüm hücrelerimle hissettiğim dönemlerdi. Deli gibi hayaller kuruyorum. O dönem hayatımdaki hiç bir olumsuzluk beni yıkmıyor çünkü hayallerim hepsinden büyük. Evlenme fikri sinsice aklıma bulanmış ve sevdiğim çocuğa nasıl aşığım nasıl aşığım..
Duygusallığın zirvesini oynuyorum. Kendim yazıyorum, kendim oynuyorum buna da nasıl inanıyorum.

Zamanında kuvvetli sevdiğim bir arkadaşımla You Instead(Bu gece benimsin) filmine gittik.
Bu güzel filmin fragmanıyla orda karşılaştım. Film başlamadan reklam niteliğinde fragman geçer ya orda denk geldim.
Ve ilk fragmanı izlediğim an bu filmi kaçıramam dedim..
Kaçırmadımda :)
Filmde Büyülü gerçeklik akımından izleri fazlasıyla göreceksiniz. Buda size aman ne saçma demeye itebilir. Aslında hayalini kurduğumuz bir o kadar olması için uğraştığımız bir olayın realitesine çok fazla takılmamızdan kaynaklanan bir durum olarak düşünüyorum.
Kısacası o zamanki duyguların etkisiyle filmin konusunu, oyuncu kadrosunu ve bunu tetikleyen bu güzel akımı başarılı bulmuştum. Sizlerede tavsiyemdir :)




Gürültülü bir karakterim. Etrafımda her çeşit insan vardı. Çoğu insanlada çok iyi anlaşırım. Ama en sevdiğim insanlar genelde daha dışakapanık-asosyal insanlardır. Neden bilmiyorum ama bu insanların daha zeki ve keşfedilmesi daha eğlenceli olduğu kanısındayım. Başrol oyuncusu Calvinde böyle bir tip olduğu içindir sanırım oldukça içime işledi. Görünüş olarak etkilenmediğim bir erkekten izledikten sonra oluşan o enfes bağı yaşamıştım Calvinle.



Konusundan bahsetmek gerekir ise;
Hayalindeki aşkı daktilosunun başına geçerek yaratan genç yazar Calvin'in hikayesi. Keyifli anlatısı ve mütevazılığıyla ön plana çıkan Ruby Sparks sahip olma- kontrol etme dürtüsünü mizahi bir dille anlatıyor.
Calvin genç yaşında büyük başarı elde etmiş ama hızlı yükselen kariyerinde şimdi duraklama evresine giren bir yazardır; sanki ilhamı tutulmuştur. Bu durumla başa çıkmak içinse ilginç bir yol dener. Kendini yeni bir romansın içine sokmaya karar verir ve kendisini seveceğini düşündüğü bir dişi karakter yaratır, ve adını Ruby koyar. Fakat bir hafta sonra Ruby kanlı canlı salondaki kanepede oturuyordur! Calvin kelimelerinin nefes alan bir canlıya dönüştüğünü görünce ne yapacağını şaşırır...Baş rollerini Paul Dano, Zoe Kazan ve Annette Bening'in paylaştığı filmin senaryosu Zoe Kazan'a ait. Yönetmen koltuğunda Jonathan Dayton ve Valerie Faris ikilisinin üstlendiği filmin yurt dışı eleştirmen notu ise oldukça yüksek.

Aşık olduğumuz kişinin tüm kontrolü bizde olduğu zaman ilişkimiz nasıl olurdu ?



Bunu elbette sayısız defa düşünüp belkide bunun olması için sinsice dualar etmişizdir. Hiç bir yöntem bulamayınca duaların gücüne sığınmışızdır :) He işte bu film o soruya çok güzel yanıtlar getirmiş.
Bu sefer hayal, bir sembol yada bir metafor olarak değil de dünyaya uyum sağlayan kanlı canlı bir insan görünümündedir.


Büyülü gerçeklik akımını hiç duymuşmuydunuz ?

Latin Amerika coğrafyasında temelleri atılmaya başlanmış, Kolombiyalı yazar Gabriel Gorcia Marquezin kaleminde olağanüstü bir kıvama gelen 'Büyülü Gerçeklik' akımı; gerçekle ile fantezinin karışımından beslenen mucizelerin ve olağanüstü olayların sıradanlaşmış bir biçim gibi önümüze getirilmesi ve bu bağlamda sanki günlük hayatımızın değişmez bir parçasıymış gibi kontrol etmesi olarak resmedilir.

Bu tarz filmleri izlediğimizde olaylardaki mantık hatalarını aramayız çünkü bunlar hayatımızın bir bölümünde karşılaştığımız aslında bize tanıdık gelen ve asla yadırgamadığımız kavramlardır.
Enterasan bulunabilir ama absürtlüğü hiç bir zaman sorgulanamaz.



iyi seyirler dostlarım..













8 yorum:

  1. Guzel film'e benziyor tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde aşk olan çoğu şey gibi ☺️ İyi seyirler 💁🏼

      Sil
  2. Bu film tam benlik! :) Daha önce nasıl duymadım bilmiyorum ama çok da güzel tanıtmışsın. Kesinlikle izleyeceğim! Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeeeeldinn 😚 teşekkürler umarım beğenirsin. İyi seyirler 💖

      Sil
  3. Filmi onlarca kez gördüğüm halde izlememiştim demek ki bu yazıyı bekliyormuşum! :) En kısa sürede izlemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😚😚😚 umarım cok begenirsin canım arkadaşım 👸🏻

      Sil
  4. Zoka yazar da kötü olur mu hiç???👍🙋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ablaların premsesi 😍

      Sil