7 Mart 2016 Pazartesi

Gods Of Egypt /Mısır Tanrıları




İş arkadaşımın bana verdiği yetkiye dayanarak araştırdığım sonra merak içinde ha gittim ha gideceğim dediğim filme sonunda gidebildim.
Kesinlikle efektleri harikaydı.  Benim gibi Mitoloji ve Fantastik film seviyorsanız hoşunuza gidecektir.
Belgesellerde gördüğümüz o tapınaklar, kalabalık törenler, rengarenk şehirler kanlı canlı önünüzde 
beliriyor.
Elbetteki eleştirilecek yanlarıda var bunlara birazdan değineceğiz.  Fakat bugüne kadar Yunan mitolojisi dikkatleri üstüne çekiyordu. Bu yüzdendir benim için Mısır mitolojisini anlatması bile bir yıldız önden başlamasına sebep oldu.


Görsel efektleri için oldukça büyük emek harcanmış.
Normalde yunan mitolojisinde insan şeklinde tanrılardan bahsederken, bu filmde tanrıların en insan şekilleriyle bile 'ölümlü' dedikleri kesimden ayrıldığını görebiliyoruz. 
Filmin müziklerine imza atan Marco Beltami oldukça başarılı bir iş çıkarmış. Doğu ezgileriyle kurgulanmış.

Yönetmenliğini Kehanet ve Ben Robot filmleriyle tanıdığımız ünlü yönetmen Alex Proyas yapmıştır.

Başrollerde; Nikolaj Coster-Waldau, Gerard butler, Breton Thwaites yer alıyor.
Saçma şekilde muhteşem film.  Saçma oluşu elbetteki detaya indiğimizde onlarca kusurla karşılaşıyoruz. Zaman zaman fazla darlayan-gereksiz uzatılan sahneler mevcut.
Film gözlerimizi alamayacağımız bir sahneyle ve kusursuz detaycılıkla açılıyor. Konu ilerledikçe bu ihtişamın içerisinde kayboluyoruz.
Her ne kadar fantastik filmlerde mantık aramak saçmalık olsada dikkatimizi cezbedecek mantık hatalarıyla karşılaşıyor. Mesela; Tanrıların yüksek çoğunluğu Mısırlı ve esmer değil.



Uzun olması ve renklerin aşırı kullanılması gözünüze batmayacaksa izlemenizi tavsiye ederim.
Fragmanıda buraya bırakıyorum :) 
iyi seyirler..










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder