26 Şubat 2016 Cuma

Nesimiye sormuşlar o yar ile hoş musun ? Hoş olayım, olmayayım o yar benim kime ne ?




                               


   Ben çok sessizim. Ama diğer tarafım fırtınalıdır. Bir şeye ciddi derecede takıntılı olabilirim ya da en umursamaz kişiyimdir. Aşırı duygusalım ya da karşında buz gibi bir kalple durabilirim. Sonsuza dek nefret edebilirim yada kalbimin her parçasıyla sonuna dek sevebilirim.
Ben siyahım. Ve ben beyazım. Ben orta noktası olmayan birbirinden ayrı iki dünyayım.




Bu ara herkese 40 yıllık hatır dağıtmaktayım. 'Günde ikiden fazla kahve tüketmeyin' sözüne tepki olarak dostlarla içilen kahve sayısını beş'e zıplatıyorum. Bazen çarpıntı yapsada muhabbeti mükemmel noktalara getiriyor.


Dün gece herhangi bir mekanda herhangi bir arkadaşım ile oturmuş kahvemizi içerken..


Konu bir anda 'neden okumayı tercih etmedin'e geldi.


...

Biliyormusun ? Nefret ederdim okuldan.
Yani okul benim için çekilmez bir yerdi. Bir gün bir kız arkadaşımla tek ayak üstünde iki ders bekledik. Neden peki biliyormusun ?
Babalar gününde ne yaptığımızı yazmadığımız için.
O günden nefret ediyorum. Babam yok demek zorunda olmaktan nefret ediyorum.
Ne yazabilirdimki o kağıda ? Neyi anlatabilirdim ? yada arkadaşlarımın anlattıklarını dinlerken ne hissetmeliydim.
Babam ben 1 yaşındayken öldü. Herkes görmediğim için daha az üzüldüğümü düşünüyor. Oysa bir kız olarak sahipsiz olmanın, güçlü olmak zorunda olmanın ne demek olduğunu bilmiyorlar. Herkesten hep kendini korumak zorunda olmak çok yorucu.

...


İnanın bittim. Koskoca kafenin ortasında salya sümük ağladım-ağladık. Sımsıkı tuttum elini.
Çok kızıyorum kendime daha çok insanların yanında olmam lazım, daha çok acıya ortak olmam lazım. Çünkü yaşadığımız sorunların ne kadar anlamsız olduğunu tamda bu zamanlarda anlıyoruz.
Bunca insanın yaşadığı ve hissettiği şeylerde benimde, bizimde payımız var.

 O yaşta babası veya annesi melek olan çocuklardan bir kuble anı bırakmak istedim. Çünkü dün benim yüreğim çok sızladı. Eğer birşeyleri değiştirecebilecek gücümüz var ise hemen bugün burdan başlayalım diye sizlede paylaşmak istedim.


Daha iyi olmak için enfes bir gün bugün. 


Bence hayatta herkes bir kere sağlam şekilde düşmeli. İçini acıta acıta.
Bu şartlar altında nasıl yaşaması gerektiğinden, tutunda en ufak detaya kadar herşeyi zihnine nakşeder.
Bir kere insanların 'yanındayım' sözlerine asla itimat etmemeyi öğrenmiş olur. Kime güveneceğini bilir. Kaybetmekten daha az korktuğu için karar alırken daha sert ve güçlü değişiklikler yapabilir. Öyle çerezden zorluklara takılmaz. Ölür ölür tekrar dirilir. En hassas noktalarını ve zayıflıklarını bilir. Bu yüzden kimsenin onu hassas göbeğinden vurması üzmez, düşündürmez.
Bir zaman sonra insanların hareketleri onu şaşırtmaz. Onun için neyin önemli olduğunu bilir ve hayatında bu doğrultuda ilerler. Zor zamanlarda arkasına sığınacak kimse aramazlar, kendileri için savaşmakta üstlerine yoktur. İnsanoğlunun sanıldığından daha çok acıya dayanabileceğini bilirler. Zorluk çeken insanları daha iyi anlar ve yanında olurlar. İnsanların huzur ve mutluluk için ne kadar az şeye ihtiyacı olduğunu görmüşlerdir. Özgüvenleri yüksek olduğu için 'yapamam' onların lugatında yoktur.
Ve iyi oldukları zamanların değerlerini herkesten iyi bilirler.

Bazı insanlar bu dersleri bizden daha erken yaşlarda aldıkları sorumluluklar ve kaybedilen ebeveynleri sayesinde öğreniyor.

Yine de bizler Allahın mükafatlarına çokça inanlardanız.


Veeee not:

özellikle;
kola seven erkek komik
ve
Allah bildiği gibi yapsın
 -aratmalarına karşın beni bulan arkadaşlarımı tebrik ediyor. Böyle güzel aratmalarının devamlarını diliyorum.






5 yorum:

  1. Ahh Zoka ahhh..!!!Sen yine beni dağıttın be kardeş.Sen hayatı baştan toptan yaşamış,sonra da sil baştan yapmışsın kardeş.Gücün ordan geliyor senin .Bu dik duruş ondan.Ha o git gellerinde içtiğin 5 fincan kahveden:)))Delimisin, hemen azalt o kahveleri çarpıntı felan yapar genç yaşta😂😂😂

    YanıtlaSil
  2. Ahh Zoka ahhh..!!!Sen yine beni dağıttın be kardeş.Sen hayatı baştan toptan yaşamış,sonra da sil baştan yapmışsın kardeş.Gücün ordan geliyor senin .Bu dik duruş ondan.Ha o git gellerinde içtiğin 5 fincan kahveden:)))Delimisin, hemen azalt o kahveleri çarpıntı felan yapar genç yaşta😂😂😂

    YanıtlaSil
  3. 'Sen hayatı baştan toptan yaşamış,sonra da sil baştan yapmışsın' bende çoğu zaman böyle düşünüyorum..
    Kahve maksimum iki ablam artık :)

    YanıtlaSil
  4. :(( Tüylerim diken diken oldu okurken. Nefret ederim zaten analar babalar şunlar bunlar gününden. Olana laylaylom, olmayana eziyet.
    Kahveyi fazla kaçırınca ben de kaşınmaya başlıyorum, ne oluyorsa artık içerlerde. Ama bu meretin tadı başka bir şeyde de yok. Dost, kahve, lokum...
    Ohhh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O acıyı gördükten sonra bende nefret ettiğimi söyleyebilirim sevgili de kubad.. Çocuk anlamaz dediğimiz herşeyi nede güzel anlayıp nede derinden hissediyorlar. Kahve ve dost ikilisi meditasyonun bir diğer adı olmalı :)

      Sil