18 Şubat 2016 Perşembe

En güzel bölüm başlıyor..





THE BEST OR NOTHİNG


'Geleceğe yönelik gerçek cömertlik şuan mevcut olan herşeyden vazgeçmeyi içerir.'
Albert Camus


Evet benim yaptığımda buydu. Değişmem gerektiğini biliyordum, kalbimi dinlemeye ve bunu çok etkili bir biçimde yapmaya karar verdim. 
Geçmişimin yüklerini geride bıraktığımda yaşamım daha kolay ve anlamlı hale geldi.
Yaşamın büyük zevklerini kovalamak için bu kadar  çok zaman harcamayı bıraktığım anda ay ışığı gökte dans eden yıldızları izlemek veya güzel bir yaz sabahı güneş ışınlarıyla yıkanmak gibi küçük hazlardan mutluluk duymaya başladım. Üstelik yeni hayatım entelektüel açıdan o kadar uyarıcı bir yerki geride bıraktıklarım nadiren aklıma geldi.

Bir gün bir çocuğum olursa yada evlat edindiğim miniklerime kesinlikle tavsiyem şu olacaktır;
 ' Kendinizde teselli bulun. Ama asla kendinize teselli vermeyin. Bu öyle bir noktaki incecik bir fark kendinize acımaya kadar gidebilir.
 Tam kararında kendinizi sevin.'

Son bir kaç gündür delicesine yağmur yağıyordu denebilir. Yağmuru asla camdan izleyerek yetinemem. Terasa çıkıp güzel dualar eşliğinde kararan bulutları, dua ettikçe dahada hızlanan yağmuru zevkle izledim.
Bir sigara yaktım. 
Islanmanın ötesiydi, iliklerime kadar üşüdüm. Hatta hasta oldum bile diyebiliriz ama bu hayata bir kere geliyoruz. 
Bazı şeyleri sadece seyretmekle yetinmemeli.




Kendimi en çok ama en çok pofuduk beyaz bir kediye benzetiyorum. Bunun sebeblerinden belki bir kaçı;

Neruda ne iyi diyor: 'Yalnız kedi, baştan beri kusursuz biçimdeydi' diye.

Yere düşen bir gazete, yeni ütülenmiş bir çamaşır, yeni alınan bir eşya, hep kedi içindir. Evin en rahat, en yüksek, en alımlı köşesini bulur ve kendine ayırır. 

Kedi, evi sever. O yüzden denizi bile aşıp bulur evini de sahibini pek aramaz. Sahipsizdir. Yemek vererek gönlünü kazanamazsınız.

Sizi o seçer, görmeyincede unutur. Bir daha gördüğünde, aradan hiç zaman geçmemiş gibi sürdürür ilişkiyi.

Kedi, kendi varoluşunun başlı başına bir mutluluk kaynağı olduğu inancındadır, ödün vermez. Nankör sayılması bu yüzdendir sanırım.

Almaktan çok paylaşmayı sevenlerin hayvanıdır kedi. 
Uyudu mu kinini de unutur.

Tomris uyardan..


Ve
Gitmek bence her zaman bir cevaptır bu dünyaya.







6 yorum:

  1. Zoka kardeş ne diyon yine?Bu sefer son mu?Kesin arındın mı?Yoksa, yoksa yine bir hazin son mu:(((

    YanıtlaSil
  2. Zoka kardeş ne diyon yine?Bu sefer son mu?Kesin arındın mı?Yoksa, yoksa yine bir hazin son mu:(((

    YanıtlaSil
  3. Her son bir başlangıçsa demekki 😂

    YanıtlaSil
  4. Sonu görmek lazım ,başlamak için😌😌😌

    YanıtlaSil
  5. Sonu görmek lazım ,başlamak için😌😌😌

    YanıtlaSil
  6. Yine çok doğru söyledin be ablam 👏🏻

    YanıtlaSil