15 Ocak 2016 Cuma

Sen benleyken güzeldin şimdi kertenkeleye benziyosun



'Şizofreni hastasının sevdiği psikiyatrist gibisin benim için.'



Bir kadının kariyeri tuhaf,
Daha hızlı gitmek için yolda bıraktığı şeyler. Tekrar kadın olmaya dönünce yine onlara muhtaç olacağını unutuyorsun. Bu bütün dişiler için ortak bir kariyer, beğensek de, beğenmesek de.
Kadın olmak. Er yada geç, o işte çalışmalıyız. Kaç başka kariyerimiz olsa da veya olmasını istesek de.

Ve son analizde, yemekten önce veya yataktan  dönünce bakıp onu görmedikten sonra hiçbir şeyin önemi yok. O olmadan, kadın değilsin.
Bir defter dolusu gazete küpürüsün. Ama kadın değilsin.

Perde yavaşça kapanır. Son.
All About Eve 1950/Mankiewicz


...

Herşey hep olması gerektiği gibi oluyor. Ne kadar uğraşırsak uğraşalım.
Yani benim oyunu bırakmam, güçlü olmaktan vazgeçmem, çok sevmem bunların hiç biri gerçeği değiştirmiyor.
Yani aslında ben bunları yaptığım için değil, olmaması gerektiği için olmuyor. Çünkü var gücümle tersi için çabaladığımda dahada imkansızlaşması saçma olurdu.
Oysa ben şimdiden isteyip ulaşamamaktan, hayal edip kavuşamamaktan çok yoruldum.

Ulan hep mi diyorum..
Hep mi böyle olacak.
Hep mi ben kaybedeceğim.


Hani ben bu hareketlerimi bırakınca çok mutlu olacaktım rivriv ve diğer tüm dostlarım beni kandırmış. Yalan resmen safsata. Kesinlikle mutlu olmuyorum. Dürüstçe duygularımı ifade edincede, taktiksiz sevince de, egomu kenara attığımdada, gücümü üzdüğümdede.

Bir insan için bu kadar egomu kenara atmak canımı çok yakıyor.
Ama dostlarım gerçek sevgi bu demişti,
Beni kandırmış olamazlar.

Aksi taktirde oyunlarla, egomla, gücümle en azından eğlenmiş oluyor, anılarımı kahkaha atarak anlatabiliyordum.

Oysa şimdilerde yutkunamıyorum.
Anlatamıyorum.
Gözlerime dolan şeyi akıtamıyorumda.

Sanırım yine en iyisini ben biliyormuşum.

Aslında bilmiyorum.
Hiçbir şeyi.


Ne istiyor benden ?
Bunu da Bilmiyorum.

...


Acılar birden bitermi ?

Bitiyor işte. Bir insanı senin güldürdüğünü bilince, bir insan 'iyiki varsın' diyince, bir dostla kahve içince, annene sarılıp uyuyunca...

Acılarda bir gün bitiyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder