25 Ağustos 2015 Salı

senin eben varmıydı ?









Kısa bir film çekecek olsam kelebek etkisini tema alırdım. Farkında olmadan istemeden hayatlarımıza verilen mesajların hayata bakış açımızı değiştirdiğine o kadar çok inanıyorumki. Bazen bazı olaylar bazı sözler adeta aydınlanma yaşatıyor.


Başkalarının hayatına tuttuğumuz ışık kendi yolumuzuda aydınlatıyor.

Bir sabah yine mahmut tuncer gibi uyandım saat ona doğru işe gittim eksik olan bir ürün için farklı bir firmaya geçmem gerekti. Firmaya gidiyorum. Etrafımdaki insanları evleri inceliyorum. Amcalara mimiklerine, balkonda çay içen teyze ve eşine bakıyorum. Mutlu insanlar gördükçe günüm aydınlanıyor derken yanımdan dağ gibi bir adam yanında yok diyebileceğimiz ölçüde küçük bir çocuk geçti. Sımsıkı tutmuş oğlunun elini yanımdaki bayanlara bişey dedi. Sanırım dediği şey 
Allah rızası için yardım edindi.

Ablalar bir çıldırdı. Sokak ortasında nasıl bağrıyorlar. Bakışlarını hiç unutmuyorum kendini iğrençmiş gibi hissettiren o bakışlar eşliğinde;
Ülkene giiiiit defolun orda savaşın adam olunda ülkenizde savaşın be burda ne işiniz var. korkaklar kaçtınız buraya bide dileniyorlar. hadi naşş naşşşş

Adamın suratına baktım. Hiç bir insan evladı bu duruma düşmeyi hakedemezdi. Susamazdım yolun ortasında bende onlara;
bakarmısınız ?
Onun yaptığı yanlışta sizinki doğrumu ? Koskocaman adama burda bu kadar insanın içinde çarşının göbeğinde ekmek parası istedi diye soktuğunuz bu durum normalmi ?
Verme ablacım para verme bağırmada ama çek git yoluna. Egonu tatmin etmek için yer arama.  ne yaşınıza ne bayanlığınıza yakıştı bu durum ..

Baya tartıştık orda onlar bant kaydı gibi habire aynı şeyleri söyleyip durdular. Savaşsınlar, gitsinler, suriye...

Anladımki edepsize edepli olamazsın. Susamazsın susmamalısın. Doğrun neyse inandığın neyse sonuna kadar arkasında durmalısın.


Bundan önce çalıştığım bir firmada çatlak bir müdür yardımcımız vardı. Firma çocukların dikkatini çekecek şeylerle dolu olduğu için suriyeli çocuklar geçerken muhakkak firmaya uğruyor ürünleri inceleyip hayranlıkla bakıyorlardı. Kapıda durduğum bazı zamanlarda su istiyorlardı benden, sadece su abla deyip. Dilenmediklerini belirtiyorlardı. Çocukken benimde hayranlıkla baktığım şeyler vardı mesela spor ayakkabı sahip olamadığım o şey gözümde öyle büyürdüki. Ona sahip olan çocuklar premses gibi gelirdi. Bir beş dakika daha incelemek için neleri vermezdim.

Çocukları her geldiğinde onlara inat sevgiyle karşılıyordum. Bunlarda bana inat dilenmeye gelen herkese zoka seninkiler geldi diyip dalga geçiyorlardı.
Habire yardım isteyen insanları, cocukları tersliyorlardı. Yetmiyor bide arkalarından sayıyorlardı.
Bir gün yine bunlar benim yanımda bu muhabbeti açtılar. Dayanamadım ;

 Hangi insan varken giymek istemezki, hangi insan bilmediği bir ülkeye gelip bilmediği dille insanlara derdini anlatmaya çalışmak ister. Karısına göz dikilen bir ülkede kim yaşamak ister. Herkesin yapmadığı işleri yapıp en az maaşı kim almak ister. Bu konuya bakışım;
 Cebinde varsa ver yoksa ona kendini kötü hissetircek en ufak bir bakış bile atmadan yola devam et. farzedelim cebinde var ve istiyor bende para verdim mühim olan benim iyi niyetim değilmi ? varsın olsun onun parası aslolan niyet değilmi ?
 En fazla bir, iki bozukluk eksilir.


Haftalar sonra müdür yardımcısının küçük bir çocuğun cebine para koyup kafasını okşadığını gördüm.


...



Senin eben varmıydı ?

Tüm ciddiyetiyle karşımda bana evde doğduğunu anlatıyor sevimli sevimli.. Bende senin eben varmıydı ? dedim. Sen nasılsınızdan sonra ikinci olayım oldu sanırım. Rivriv yan masada ekrana suratını yapıştırmış titreyerek gülüyor. Bende dayanamadım kahkahayı patlattık. Toplumda tanıdık biri  yanımda olmadıkça bu huyumu gizleyebiliyorum ama tanıdık olunca neyi niye söylediğimi bildiği için şerefsiz hemen gülüyo yakalanıyoruz.

..
Habire azis dinliyoruz habire..
Bildiğin beyoncetan sonra en sevdiğim.
Ofiste, evde.. Hiç bir yerde dinleyemezsem kafamda şarkısı dönüyor.

Yeminle benden daha kadın ya. O el hareketleri o bakışlar benim diyen kadında yoktur. Rivrivle onun dansını yapmaya çalışıyoruz beceremeyip panda gibi hareketler yapınca deli gibi gülüyoruz. Kız arkadaş gruplarına habire bunun şarkılarını kliplerini yolluyoruz. Fanı olduk bildiğin bazen müziksiz bir ortamda birbirimize bakıp EVALA diye başlıyoruz. Aynı şarkıyı aynı anda bağıra bağıra söylüyoruz. Bunu genelde gece eve dönerken yolda yapıyoruz. İnsanlar yanımızdan geçiyor. Sanıyorlarki bizde insanız tam biraz ötemize gidiyorlar ben avazım çıktığı kadar bağırıp bunun şarkısını söylüyorum. Rivrivde dur demiyo oda destek kahkahayla beraber azisin sarkılarını yuvarlıyoruz.
..


Rivrivle ciddi ciddi konuşuyorum bir arkadaşımızı daha sevgili bulunca kaybettik çünkü bizde goca bulan deliriyor kafayı yiyor. Bizde bununla dalga geçiyoruz her zamanki gibi.. O esnada ben gayet ciddi konuşuyorum. Yıllar sonra bile dalga geçilecek o şeyler döküldü ağzımdan ben erkek sevmiyor ya..


Rivriv titreyerek güler..
bense şok

Gel açıkla şimdi hadi.




































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder